0616670516

De nieuwe website van Het Kozijnenhuys

Op 12 december 2014

De nieuwe website van Het Kozijnenhuys

Op 12-12-2014 vond de feestelijke oplevering plaats van de nieuwe website van Het Kozijnenhuys. In deze blog ga ik onder andere vertellen hoe de opdracht tot stand is gekomen, hoe de samenwerking is verlopen, welke resultaten er tot nu toe zijn behaald en welke plannen er zijn voor de toekomst.

Het Kozijnenhuys - Website

Rob Busch kwam bij mij terecht via Roel Huisintveld, Rob Busch en Roel Huisintveld zijn collega’s van elkaar en hebben in het verleden vaker samengewerkt aan verschillende project. Enige tijd geleden had ik de website ontwikkeld voor Roel Huisintveld (//rhuisintveld.nl) en naar aanleiding van de positieve ervaring die Roel Huisintveld met mij had, heeft hij Rob Busch mijn gegevens verschaft. Vervolgens heeft Rob Busch met mij contact heeft opgenomen en een afspraak gemaakt voor het realiseren van de nieuwe website.

Rob Busch wou eigenlijk stoppen met Het Kozijnenhuys maar mensen kennen het bedrijf, de connecties en het netwerk zijn al opgebouwd in de afgelopen 10 jaar en er kwamen nog steeds opdrachten binnen ondanks dat er geen fysieke showroom meer was. De showroom was er voornamelijk om de klanten de look en feel van de producten te laten zien. Het is jammer dat de showroom er niet meer is maar door een goede productweergave op de website kan dit worden opgevangen. De bedoeling van de opdracht was dan ook om een online showroom te creëren en om zowel de website als Het Kozijenhuys zelf nieuw leven in te blazen.

Korte omschrijving van het project

Er moest een website komen van deze tijd, met een moderne/strakke uitstraling, die goed vindbaar is in de regio op basis van onder andere de producten en productgroepen. De nieuwe website moest gemakkelijk te gebruiken en overzichtelijk zijn. De website moest nieuwe afspraken genereren (ook vrijblijvende) en het moest geen prijsvergelijkssite worden. Voornamelijk moest het een showcase worden met mooie foto’s van de projecten, producten en recensies van klanten. Het opbouwen van nieuwe klantrelaties en het wekken van vertrouwen bij de consument was hierbij essentieel.

Inhoud en het gevoel van de website

De website wordt voornamelijk gebruikt om de verschillende producten te laten zien. Zowel de website als het CMS systeem moeten zeer toegankelijk zijn zodat Rob Busch zelf aanpassingen kan doorvoeren en de bezoekers van de website niet hoeven te zoeken. Termen die van toepassing zijn op de nieuwe website zijn betrouwbaar, gerenommeerd, kennis van zaken, eerlijk en kwaliteit. Dit wordt onder andere gedaan door het gebruik van foto’s van de gerealiseerde projecten, van de werknemers, van de producten en door recensies van klanten. Zo wordt er een eigen identiteit opgebouwd en wek je vertrouwen bij de website bezoekers.

Succesfactoren van de website

Enkele factoren die ervoor zorgen dat de website een succes moet worden succes zijn de lokale vindbaarheid, een moderne uitstraling van deze tijd, er moeten aanvragen binnenkomen via de website en potentiele klanten moeten contact opnemen. De nieuwe website is er voornamelijk om nieuwe leads te genereren voor Het Kozijnenhuys.

Verloop van de samenwerking

Nadat de wensen op papier waren gezet ben ik gestart met het realiseren van het webdesign.
Uit 3 verschillende designs hebben Rob en Peter er 1 uitgekozen en een aantal verbeterpunten opgenoemd. Het gekozen design heb ik vervolgens verder uitgewerkt en daarbij een geschikt thema gezocht om te bewerken. Tijdens het designproces kreeg ik snelle feedback van Rob en Peter.
Na goedkeuring van het design ben ik deze gaan doorvoeren en begonnen met het opzetten van de website.
Gedurende het ontwikkelproces heb ik meerdere contactmomenten gehad met Rob en Peter om onder andere de structuur van de website door te nemen, om de gang van zaken door te spreken en om te kijken waar er verbeterpunten waren.

Op het moment dat de structuur voor de website stond en alle functionaliteiten waren ingebouwd ben ik de website gaan vullen. Van te voren hadden we al doorgenomen op basis van welke zoektermen de website organisch vindbaar moest zijn binnen de zoekmachines (voornamelijk op de producten en regionaal). Hiermee heb ik rekening gehouden tijdens het vullen van de website.
Rob Busch heeft mij veel materialen aangeleverd om de gewenste online showroom te creëren aan de hand van foto’s van producten/projecten, specifieke scharnieren, pakkende teksten en materialen die andere organisaties niet gebruiken voor de montagewerkzaamheden.
Al met al was het een zeer prettige samenwerking, met een snelle aanlevering van de materialen tussen de bedrijven door, het geven van feedback waarmee ik verder aan de slag kon, er vond een open communicatie plaats tussen alle betrokken partijen en ik had direct contact met Rob Busch voor vragen en andere zaken.

Ook wil ik nog even Fred Klaauw van Wizzert (//www.wizzert.nl) vermelden. Fred heeft de hosting van de website in handen en ik heb onze samenwerking als zeer positief ervaren. Tijdens het overzetten van de website vanaf de ontwikkelomgeving naar de hosting omgeving heeft Fred mij directe ondersteuning en service geboden. Tevens heb ik een aantal bruikbare tips ontvangen om WordPress optimaal te beveiligen en om een website zo klein mogelijk te houden.

Oplevering

De oplevering van de website werd feestelijk gevierd met een stukje taart en kwam er uit het gesprek naar voren dat alle partijen zeer tevreden zijn met de website. Tijdens de oplevering heb ik een korte uitleg gegeven over het gebruik van de website en de verschillende mogelijkheden. Rob en Peter kunnen nu zelf aan de slag met de website en ik zal het beheer verzorgen. Voor vragen, opmerkingen, verbeterpunten en andere zaken zal ik ook de nodige support verlenen.
Na onze afspraak heb ik de nieuwe website online gepromoot en heeft Rob in een aantal regionale bladen een advertentie geplaatst met een eervolle en zeer welkome vermelding van MediaMaus.
In de tussentijd hebben zowel ik als Rob verschillende complimenten ontvangen voor de gerealiseerde website, wat natuurlijk altijd prettig is en een boost geeft aan het zelfvertrouwen.

Resultaten

Wanneer ik kijk naar de resultaten die zijn geboekt in minder dan een maand, dan kan ik zeggen dat de website goed wordt bekeken. De website is al 240 keer bezocht door 140 verschillende bezoekers en ze zijn gemiddeld 4 minuten op de website.
De bezoekers van de website bekijken voornamelijk het portfolio en de verschillende producten waarnaar ze richting de contactpagina navigeren. Tevens wordt de website via de zoekmachines gevonden via de gewenste zoektermen/producten en diensten.
De website wordt voornamelijk benaderd via de volgende zoektermen top 5: 1. kunststof kozijnen Arnhem, 2. merken dakramen, 3. dakkapel, 4. kozijnen Arnhem, 5. het kozijnenhuys. Doormiddel van online promotie, het beheren van de SEO en andere marketing activiteiten hebben wij er het volste vertrouwen in dat de website een groot succes wordt.

Toekomst plannen

We hebben de afspraak gemaakt dat ik maandelijks een SEO rapportage stuur en het beheer van de website doe. In samenwerking met Fred Klaauw gaan we de website sneller en compacter maken. Tevens zullen we over een aantal maanden aan de slag gaan met een social media strategie.
Wanneer de website goed loopt gaan we kijken waar er nog verbeteringen mogelijk zijn en hoe we online marketing actiever kunnen toepassen.
We houden contact met het oog op het verbeteren van de website/SEO en mocht Rob Busch iemand tegenkomen die een website nodig heeft, dan geeft hij graag mijn gegevens door. Hetzelfde zal ik ook doen voor Rob Busch en hopelijk kunnen we aan de hand van onze samenwerking beide bedrijven een mooie groei door laten maken in de komende jaren met veel uitdagende opdrachten.

Gerelateerde Berichten

  • Door Maurice De Busschere  0 Reacties   
  • google, huisstijl, seo, seo zoekmachine optimalisatie, webdesign maken, website maken, website seo, wordpress

    0 Comments

    Leave a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *