0616670516

MediaMaus oktober update – deel 1

Op 25 oktober 2013

MediaMaus oktober update – deel 1

Het is weer tijd voor een MediaMaus update. Deze keer gaat de oktober update over de periode van 19-09-13 t/m 25-10-13. Sinds de laatste MediaMaus update van 19-09-13 zijn er in een maand tijd veel dingen gebeurd, onderstaand zal ik de belangrijkste onderdelen uitlichten, kort beschrijven wat er is voorgevallen en hoe ik deze gebeurtenissen heb ervaren.
In de afgelopen periode zijn er grote stappen gemaakt als het gaat om het creëren van de naamsbekendheid van MediaMaus en het opbouwen van relaties met samenwerkingspartners.

Belangrijkste gebeurtenissen bij MediaMaus

Allereerst heb ik veel informatie ingelezen over acquisitie, social media strategieën en SEO. Veel van deze informatie heb ik of ga ik toepassen op de activiteiten en online communicatie van MediaMaus.

In de afgelopen weken heb ik gekeken naar de mogelijkheden om te netwerken en MediaMaus gaat 2 november naar de KvK Startersdag in het Gelredome te Arnhem. Tevens is het de bedoeling om naar open coffee bijeenkomsten te gaan om te netwerken. Het inschrijven bij ondernemersverenigingen en branche organisaties laat ik voor nu achterwege aangezien de hoge kosten. Dit is misschien wel een plan voor de toekomst.

Via de ingezette social media kanalen heb ik veel verschillende netwerkcontacten opgedaan die ook een grote bereidheid tonen in het helpen van MediaMaus op basis van hun expertise. Dit wordt zeer gewaardeerd en alle hulp is welkom ten behoeve van het ontwikkelen van de organisatie. Mocht ik problemen ondervinden of vragen hebben dan kan ik contact opnemen en wanneer deze netwerkrelaties een opdracht voor mij hebben zullen ze direct contact opnemen.

Verder zijn de voorbereidingen getroffen voor de telefonische acquisitie, dit is alleen uitgesteld omdat ik allereerst de online communicatie op en top wou hebben voor zowel zoekmachines als potentiële klanten.

Online heb ik verschillende interessante Webinars gevolgd over ondernemen in de cloud en hoe je Google voor je kunt laten werken op het gebied van SEO zoekmachine optimalisatie. Deze vrijblijvende webinars zijn gegeven door Slimmer Ondernemen. Deze lunchwebinars zijn op een zeer toegankelijke manier opgezet met een mogelijkheid tot het stellen van vragen, waar ik zeer bruikbare informatie heb opgedaan.

Mijn eerste SEO zoekmachine optimalisatie blog heb ik geschreven voor Marketingmed over “Google Webmaster Tools – 10 gemiste kansen”, hier zal ik vaker voor gaan schrijven en ik ben een goed samenwerkingsverband aangegaan met Chelsea Bosters van Marketingmed. We delen informatie en helpen elkaar met onze kwaliteiten wanneer we dat kunnen. Via Marketingmed ben ik ook in contact gekomen met Mike Nuijs van Social Media Goeroe en zal er binnenkort een kennismakingsgesprek volgen.

Een belangrijke gebeurtenis is dat ik een SEA campagne op heb laten zetten door de DTG, voor meer naamsbekendheid en om bij mensen naar voren te komen in de advertenties naast de zoekresultaten. Met een medewerker van de DTG heb ik een goed gesprek gehad waar we onder andere de zoekwoorden voor de advertenties hebben bepaald en heb ik voor 3 maanden een SEA campagne afgenomen die potentiele klanten kan bereiken. Mensen die dan zoeken naar op de door ons opgestelde zoekwoorden zullen dan bijvoorbeeld bij website maken Gelderland, de advertentie van MediaMaus zien.

Potentiële klanten die op deze woorden zoeken hebben het budget om te besteden aan een website en zoeken de beste oplossing. Ik heb een maximaal budget per maand ingesteld voor de SEA en je betaald voor de kliks naar de website. Nu is het alleen hopen dat men contact opzoekt via de website, dat deze warme leads kunnen worden omgezet naar opdrachten die ik samen met de desbetreffende klant mag gaan ontwikkelen.

Met het oog op de komende social media strategie heb ik verschillende social media pagina’s en netwerkprofielen aangemaakt op bijvoorbeeld Pinterest, vimeo, hallo.kvk.nl, graydon, freelance etc. in de komende social media strategie zal ik verder ingaan op hoe de kanalen worden ingezet en wat MediaMaus daarmee wilt bereiken.

Afgelopen week ben ik vooral druk geweest met het herschrijven van de teksten op MediaMaus.nl. Nu is er een duidelijke focus (groep) in kaart gebracht, voordelen voor klanten zijn gedocumenteerd en er zijn SEO vriendelijke teksten geschreven. Tevens heb ik afbeeldingen en links toegevoegd met alle bijbehorende SEO zoekmachine optimalisatie eigenschappen zoals alt teksten, meta data etc. De bestaande afbeeldingen zijn ook op een SEO vriendelijke manier veranderd.

In de afgelopen weken zijn er nog een aantal dingen voorgevallen ten behoeve van de groei van MediaMaus maar ik kan niet alle details van een maand in één bericht kwijt. Wilt u meer informatie of heeft u vragen dan kunt u deze stellen onderaan de pagina in het reactieformulier of navigeer naar de “Contact” pagina voor andere mogelijkheden om in contact te komen met MediaMaus.

Informatieve gevoerde gesprekken

Tijdens de afgelopen maand heb ik gesprekken gevoerd met verschillende mensen, die op basis van hun expertise ondersteuning kunnen bieden en waarmee ik graag een samenwerkingsverband aanga.

1. Gesprek gehad met Linda Klop – Klopsoft websites
Na aanleiding van dit informatieve kennismakingsgesprek met Linda Klop, ben ik een samenwerkingsverband aangegaan om elkaar ondersteuning te bieden op het gebied van SEO zoekmachine optimalisatie en het creëren van een online imago. Aangezien we beide dezelfde opleiding hebben gevolgd maar andere ervaringen hebben opgedaan, kunnen we elkaar goed aanvullen op bepaalde vlakken van online communicatie.
2. Gesprek gehad met Koen Sieben – CvJO nijmegen
Met Koen Sieben heb ik een verhelderend gesprek gehad waarna ik goed ging nadenken welke kant ik nu met MediaMaus op wil, wat mijn passie is en hoe ik daar gebruik van kan maken zodat ik nog meer plezier aan mijn werk beleef. Hierbij heb ik handige tips ontvangen voor het ondernemen en het stellen van doelen. Mocht ik nog tegen problemen aanlopen op het gebied van ondernemen, dan kan ik altijd contact opnemen.
3. Gesprek gehad met Emma van Opstal – Emendo Editing
Aan de hand van de verkregen tips van Emma van Opstal ben ik de afgelopen week de teksten op de website van MediaMaus gaan aanpassen. Mocht ik nog vragen hebben dan kan ik deze stellen en worden ze zo spoedig mogelijk beantwoord. Tevens zou Emma mensen doorsturen naar MediaMaus als ze een website willen hebben.
4. Gesprek gehad met Nathan Veenstra – Letterzaken
Met Nathan Veenstra heb ik ook een kennismakingsgesprek gehad om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Hier heeft hij mij voorzien van handige en toepasbare tips op het gebied van schrijven voor het internet. Tevens zou Nathan mensen doorsturen naar MediaMaus als ze een website willen hebben. Mocht ik vragen hebben die betrekking hebben tot zijn vakgebied dan mag ik die te allen tijde stellen.
Klik hier om verder te gaan naar deel 2 van de oktober update…..

Gerelateerde Berichten

  • Door Maurice De Busschere  0 Reacties   
  • google webmaster tools, marketingmed, netwerken, seo zoekmachine optimalisatie, social media strategie, webdesign maken, website maken, wordpress

    0 Comments

    Leave a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *