Tegenwoordig zijn er steeds meer consumenten & bedrijven die hun aankopen doen via het internet en als eerste online kijken naar producten, diensten, reviews etc. voordat men de uiteindelijke aankoopbeslissing maakt. Dit geldt natuurlijk ook voor de aankopen die in een winkel worden gedaan. Net als bij offline advertenties in kranten, dagbladen, folders en andere offline media is het ook bij online advertenties de bedoeling dat ze de aandacht trekken, de interesse wekken en de consumenten verleiden om een aankoop te maken die een oplossing biedt voor het probleem waar ze mee zitten.
Het feit dat steeds meer mensen online producten & diensten aanschaffen en dat je hier als organisatie op in moet spelen is voor mij de voornaamste rede om een SEA strategie toe te passen binnen jouw online marketing en branding. Ook is het internet het meest audiovisuele communicatie kanaal naast de televisie. Daarnaast zijn er nog een aantal belangrijke redenen om een SEA strategie op maat af te nemen bij MediaMaus.
Vergroot jouw online vindbaarheid via SEA zoekmachine adverteren
Wanneer jouw WordPress website of WooCommerce webshop niet hoog genoeg binnen de ranking van de Google zoekmachine scoort, kan jouw online platform ook gevonden worden via aantrekkelijke en direct in het oog springende Google Adwords advertenties. SEA zoekmachine adverteren biedt hierin een uitkomst wanneer je niet de gewenste resultaten behaald met je SEO zoekmachine optimalisatie strategie. Via Google Adwords is het mogelijk gerichte advertenties aan te maken, voor jouw beoogde doelgroep, die bovenaan en rechts op de zoekresultatenpagina’s verschijnen. Ik adviseer organisaties dan ook graag om gebruik te maken van een gedegen SEA strategie binnen de online marketing communicatie en branding.
SEA zoekmachine adverteren helpt bij het behalen van jouw marketingdoelstellingen
Op basis van de inhoud/structuur van jouw WordPress website of WooCommerce webshop maak ik samen met 1 van mijn experts een analyse om te kijken of een Google Adwords campagne wel het gewenste effect zal gaan genereren wanneer deze wordt ingezet. Hierbij kijken we ook naar jouw marketingdoelstellingen en adviseren we of de inzet van een Google Adwords campagne nu de beste strategie om de marketingdoelstellingen te behalen. Wanneer je het wenst, kan ik voor jou een copywriter expert inschakelen vanuit mijn netwerk die voor jou de SEA advertentie teksten kan aanleveren voor jouw branding, waarbij de inhoud wordt geoptimaliseerd aan de hand van de ingezette zoektermen, de concurrentie en de (online) marketingdoelstellingen;
Betaal per klik oftewel no cure no pay
Een mooie bijkomstigheid voor jou is dat er in feite een no cure no pay methode wordt gehanteerd binnen Google Adwords als het gaat om de ingezette advertenties. Dit doen ze in de vorm van cost per click, wat inhoud dat je pas hoeft te betalen wanneer er op de advertentie wordt geklikt. Google Analytics biedt de mogelijkheid om de resultaten van de Google Adwords campagnes te monitoren en om advertenties, zoektermen en campagnes te optimaliseren wanneer dit nodig is.
Meten, evalueren & bijsturen
Door de resultaten van de ingezette Google Adwords campagne op de voet te volgen en door maandelijks te evalueren kun je deze op tijd bijsturen. Zo weet je exact welke advertenties jou het meeste opleveren. Wanneer je de resultaten van de campagnes meetbaar/inzichtelijk maakt, regelmatig AB testen uitvoert en de vergelijking te maakt met de concurrentie, kun je waar nodig direct de advertenties bijschaven en nog krachtiger online plaatsen om de marketingdoelstellingen te behalen en dat jouw brand opvalt tussen de concurrentie.
Naast de bovenstaande punten bevat de strategische inzet van SEA zoekmachine adverteren nog vele andere voordelen die jouw organisatie op het pad zet richting online zichtbaarheid. Bijvoorbeeld:
1. Je genereerd een hogere impact binnen de branche waarin je actief ben en door de strategische inzet van SEA krijg je meer relevante bezoekers voor jouw online platform;
2. Online advertenties worden gericht aan de doelgroep gepresenteerd en biedt een interactie mogelijk tussen de jou en je klanten, tevens ben je aanwezig waar de doelgroep zich bevindt;
3. Online advertenties zijn snel inzetbaar binnen de online marketing communicatie en leveren direct resultaat op voor zowel jouw organisatie als jouw branding. Ook hebben de advertenties over het algemeen lage productiekosten;
4. Uiteraard wordt je beter gevonden binnen de Google zoekmachine en je wilt met de ingezette advertenties ervoor zorgen dat je bovenaan en hoog binnen de Google zoekmachine komt te staan scoren. Een goede SEA strategie ondersteund de organische zoekresultaten die voortkomen uit de SEO inspanningen;
5. Je verbetert de conversie van je WordPress website of WooCommerce webshop, genereerd meer leads en contactmomenten met potentiele klanten;
6. Je hebt altijd de juiste kennis en ervaring beschikbaar om in te spelen op trend en om advertenties bij te schaven zodat je kunt concurreren binnen jouw branche;
7. De investering in de zoekmachine rendeert optimaal door de gerichte aanpak en er is een duidelijke ROI wanneer je de resultaten van voor de inzet van de online advertenties vergelijkt met de resultaten na de inzet van de online campagne;

Bij SEA Zoekmachine adverteren gaat het erom dat je door betaalde advertenties in te zetten hoge bezoekersaantallen naar je WordPress website of WooCommerce webshop wilt halen. Daarnaast wil je bezoekers verleiden om naar de website te navigeren en om ze door het online platform te laten klikken, opzoek naar de meest relevante informatie over jouw brand.
“De belangrijkste begrippen met betrekking tot SEA zoekmachine adverteren die geregeld de revue zullen passeren heb ik even voor je op een rijtje gezet. Deze begrippen zijn essentieel bij het begrijpen van Search Engine Advertising: Impressies (Impressions), Klikken (Clicks), Click-Through-Rate (CTR), Cost-Per-Click (CPC): Maximale CPC, First Page Bid, Gemiddelde CPC, Kosten (Costs), Positie (Position), Conversie (Conversion), Conversieratio (Conversion Rate), Kosten per Conversie (Cost per Conversion), Return-on-Investment (ROI) en Quality Score.”